Sportowe wałki rozrządu

Sportowy wałek rozrządu to taki który ma większe czasy i wznios krzywki.
Głównymi parametrami krzywki wałka rozrządu są WZNIOS i CZAS.
Przedstawione są one na rysunku obok:

 

Stosujemy 2 metody przeróbek wałków napawanie i szlifowanie
oraz oszifowywanie orginalnej krzywki.
Poniższy rysunek przedstawia schematycznie przeróbkę wałka przez oszlifowanie.


Dzięki zebraniu materiału w odpowiednim miejscu uzyskujemy
krzywkę o większym wzniosie i czasie otwarcia (CZERWONA)

Kopiały do silników z rozrządem popychaczowym:
278- czas 278* - wznios krzywki 6,8 mm - wznios zaworu 10,2
284- czas 284* - wznios krzywki 6,3 mm - wznios zaworu 9,5
290- czas 290* - wznios krzywki 7,4 mm - wznios zaworu 11,1
295- czas 295* - wznios krzywki 7,6 mm - wznios zaworu 11,4
305- czas 305* - wznios krzywki 7,1 mm - wznios zaworu 10,6

Kopiały do silników z płytkowym rozrządem:
270* wznios 9,5mm
280* wznios 11mm
290* wznios 9,8 lub 10,8 do wyboru
302* wznios 10,8